‘Eerst de vinger op de zere plek.’

Wilt u klantgerichter ondernemen, maar weet u niet hoe u dat handen en voeten moet geven? Misschien liet u al eens een marketingplan maken en nam een duur bureau in de arm. Uiteindelijk belandde het plan in een la omdat het te ambitieus, te kritisch, niet realistisch, niet concreet genoeg of niet gekoppeld was aan doelstellingen en financiële resultaten. U bent niet de enige met deze ervaring.

Hoe dan wel?

De oorsprong van klantgericht ondernemen ligt in de klantenanalyse. Ken, maar begrijp vooral de behoefte, het koopgedrag, de pijn, de ambitie, de knelpunten van uw klanten. Zo’n klantenanalyse maak ik voor u. Bovendien vertaal ik die tot een strategie en visie. U krijgt van mij geen lijvig rapport van 30 kantjes. Dit strategisch plan presenteer ik in een PowerPoint; overzichtelijk, concreet en snel.

Marktverbinden

Als we het eens zijn over het plan, stroop ik mijn mouwen op om het plan te gaan uitwerken. Binnen zo’n uitvoeringstraject ben ik dé verbinder; ga voor u op zoek naar de juiste partners. Omdat ik een groot en warm netwerk heb, kan ik u in contact brengen met partijen die nodig zijn om het plan uit te voeren. Betrokkenheid door te enthousiasmeren, laat dat maar aan mij over!

Hollandse nuchterheid

U leest het goed; daarna is mijn rol vooral ondersteunend en servicegericht. Heeft u behoefte aan een frisse wind die objectief, onbevooroordeeld en absoluut geen jaknikker is? Dan help ik u graag. Ik kan goed luisteren, ben opbouwend kritisch en vat de koe bij de horens.

Bent u klaar voor een volgende stap in klantgericht ondernemen? Heeft u een vraag? Neem gerust contact op. Of bel mij: 06 – 11 74 08 18.